/javascript"> var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-38745777-1']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); /script>

Majken gillar inte skvaller

Nå nu är det konstaterat att skvallerträningen inte passade oss
 
Majken blev lite för skvallrig och fick en sorts övertändning alla skulle skvallras på och dessutom sättas på plats
Sedan utställningen i Borås har vi jobbat stenhårt på att glömma det där
Dumma matte
 
Nu är vi tillbaks på rutan som min Far Gunnar ställde mig i när jag fick ta hand om en Schäferhane på ett år som kom som fosterbarn från robotfältet i Boden
Polarmarkens Cito som han hette var en stor best men han kunde bara inte vara elak så han blev pensionerad från det militära
 
Det började med att hunden skulle vara hund inget pjosk och när hunden sov nåde den som störde honom då blev inte farsgubben glad
Sen skulle jag borsta honom en gång i veckan
Mat och vatten skulle vara påfyllt varje dag
 
Far hade utslitna ledkulor i axlarna så jag stod på en stol och lyfte hans tunga skinnjacka i med armar stänga dragkedjan knyta Citos koppel runt ena handleden sen ut och på hemvägen skulle kopplet knytas runt andra handleden
 
I sexårsåldern klippte jag klorna på hunden fösta gången efter det så var det mitt jobb även på fars daghundar tills jag flyttade hemifrån
 
Dobermann blev sen min ras i många år
Å nu underbara bångstyriga Puli
 
Nå det jag vill säga just här är back to base and regroup
 
Inga nymodigheter utan sunt stunt he he
Numera rastar jag båda hundar med trehjulingen sen lämnar vi Peps hemma och drar ut på äventyr oftast ner till centrum hon får sitta på trehjulingen ensam och jag går in i affärer bara för att vänta en stund och sen ut med beröm och godis
Vi kan sitta en halvtimme här och en där med så mycket oljud som helst
Ungar skriker lasbilar dundrar förbi mm mm 
Hon fattar nu att hon får bli rädd men hon får absolut inte försöka fly eller dumma sig på annat sätt
 
Definitivt så har hon en spökperiod och den börjar så smått ge med sig
Det märks att hon märker att oj det krävs visst lite av mig också
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0